Hellstrøm Aquavit vant gjev designpris

0

HellstrømPressemelding 04.06.2013
Hellstrøm Aquavit vant gjev designpris

– Et ærlig og usminket stykke arbeid, med gjennomarbeida detaljer og referanser til kokkekunst, skriver juryen i sin begrunnelse.

Eyvind Hellstrøms egen aquavit vant i helgen gull i Visueltkonkurransen, den årlige designkonkurransen som arrangeres av Grafill, branjseorganisasjonen for fagfolk innen visuell kommunikasjon. Konkurransen skal ifølge arrangøren inspirere til målrettet nytenkning, kreativitet og høy faglig standard, og ikke minst hedre utøverne og de beste arbeidene.

Hellstrøm Aquavit er laget i samarbeid med Moestue Grape Selections og produsert hos K.G. Puntervold i Grimstad. Flasken er utformet av det talentfulle norsk-italienske designbyrået OlssønBarbieri, og har nå vunnet gull i kategorien pakningsdesign – drikkevarer. 

– Formidler nøyaktig det jeg står for

Eyvind Hellstrøm fulgte designprosessen grundig, og var opptatt av å skape et helhetlig produkt som stod for kunnskap og kvalitet, tradisjon og nyskapning.

– Dette er veldig hyggelig og fortjent heder til et design som formidler nøyaktig det jeg står for, og det jeg ville med akevitten min. Flasken forteller at det er råvarene, innholdet og smaken som teller, og den stikker seg tydelig frem med en markant personlighet og presis eleganse, sier Eyvind Hellstrøm. – Allerede før du har smakt den, vet du at dette er en annerledes og nyskapende, men klart tradisjonsbundet aquavit.

Juryens kommentar

Juryen i Visueltkonkurransen holder ikke tilbake i sin skryt til designerne Erika Barbieri og Henrik Olssøn, som de mener har skapt et uttrykk som oser av kvalitet.

”Dette er en rik flaskeform som gir personlighet i hyllen, og som har referanser til kokkekunst. Flasken føles solid og kan holdes godt i en hånd. Sluttproduktet er et ærlig og usminket stykke arbeid, med gjennomarbeida detaljer. I tillegg bryter løsningen fint i denne kategorien. Fargekoden gir god mulighet til å skape en tydelig serie. Fokus på innholdet gjør at fargen kommer tydelig frem. Flasken har en verdighet ved seg og oser av kvalitet. Designet har også en rikhet som ikke forstyrrer. Kombinasjonen av fargen og håndverket er sterkt. Skål!”

Share.

About Author

Anne Katrine er matjournalist.og matfotograf, elsker alt det ekte. På gastronomade.no deler hun sin inderlige lidenskap for god smak.

Leave A Reply